La Muzeul Memorial „Nicolae Grigorescu”, Câmpina – expoziţie a artistei Daniela Euzefina Rîndaşu

Mariana DĂSCĂLACHE-NIŢICĂ
În perioada 15 ianuarie – 29 februarie 2024, Muzeul Memorial „Nicolae Grigorescu” Câmpina (Bulevardul Carol I nr. 108) găzduieşte expoziţia de pictură a artistei  Daniela Euzefina Rîndaşu.
Născută în Câmpina, Prahova, membră a U.A.P.R., Filiala Ploiești, artista – licenţiată a Universităţii  Naţionale de Arte Bucureşti şi absolventă a  Academiei de Arte „Luceafărul“, Facultatea de Pictură ( clasa profesorului Teodor Moraru) – are în palmares expoziţii personale la  Casa de Cultură Câmpina,  Muzeul „George Enescu“, Trade Center, Aerop Exhib, Roton Galley ( toate trei în  Dubai), „Salonul de toamnă” şi „Kanmaoochi” (ambele la  Galeria UAP Ploieşti). 
În ceea ce priveşte participările la expoziţii de grup enumerăm: Teatrul „C. Nottara“ București,  Casa de Cultură MI București, Sala Dalles București (pictură religioasă), Centrul CD de Folclor București,  Muzeul de Istorie București, Muzeul „George Enescu“ Sinaia,  Galeria Teatrului Național București,  „Shilpi Divas“, O.M.A. Gallery, Orissa India, „Atitudini Contemporane“ – „Saloanele Moldovei“, Bacău – Chișinău,  Muzeul Marinei Constanța,  „Artfoyer“ – Casa de Cultură Câmpina,  Bienala „G. Petrașcu“ Târgoviște,  Bienala „I. Andreescu“, Buzău,  „Omagiu Caragiale“ – Galeria UAP Ploiești,  Salonul artelor prahovene, Galeriile de Artă Brăila, „Artiști câmpineni”- Muzeul „N. Grigorescu“ Câmpina. 

În  anul 2009 a obţinut Menţiune la Concursul  „Halloween“ Cultureinside, din  Luxemburg. 

Despre artistă, cunoscutul pictor Cornel Sântioan Cubleşan aminteşte: „Cu mijloace diferite, folosind tehnici diverse, prin experiență, sentiment, prin lumina ideilor și filozofia proprie, artista încearcă să aducă lumii dramul de adevăr, de noutate și să rotunjească aura misterului. Mobilul artei Danielei Rîndașu pleacă din iubire și cunoaștere a ființei umane, din compasiune față de dramele și bucuriile acesteia. Artista primește propuneri formale, simbolice, care completează și îmbunătățesc propria-i convenție estetică.
Foarte interesantă este  coabitarea dintre tehnica grafică și fondul colorat prin care realizează o suită de portrete, cu trăiri emoționale diverse, de la surâsul candid al copilului la bucuria femeii împlinite, apoi drama bătrânilor care mai au puține șanse în fața morții, trăirea extazului, cufundarea spiritului în alte lumi, portretul unui preot etc (…)Textul tehnic realizat prin mijlocul de linii cu grosimi variate, au o plastică anume, apărând reprezentarea ca semn bidimensional (…)”.